Newsboys weer mét Jody Davis

Newsboys hier nog met Paul Colman

Newsboys hier nog met Paul Colman

De van origine Australische Band Newsboys kondigt de terugkeer aan van gitarist Jody Davis; zo laat newsboys.com weten.

De gitarist komt terug bij de Newsboys na vijf jaar afwezigheid. Davis, die van 1993-2003 bij de band speelde, droeg bij aan vele grote Newsboys-hits zoals “Shine”, “Entertaining Angels” en “It Is You”. In 2003 vertrok hij om voor zijn dochter Bethany te zorgen, die cerebral palsy (hersenverlamming) heeft.

“Ik ben opgewonden over het feit dat ik terugkom bij mijn goede vrienden en de band.” zegt Davis. “Dit is een grote verandering in mijn leven, en ik kijk met enthousiasme uit naar de tour en de nieuwe CD.”

Peter Furler, de lead-zanger van de Newsboys is ook enthousiast over de terugkeer van Davis. “Jodie is een soort broer van ons allemaal, en we hebben hem erg gemist de afgelopen vijf jaar. Het zal geweldig zijn hem terug te hebben.”

Paul Colman, die de afgelopen drie jaar gitaar speelde voor de Newsboys, zal doorgaan met zijn solo-carrière en dit jaar shows geven in de VS. “Mijn drie jaar met de Newsboys behoren tot de beste van mijn leven. Ik heb onmetelijk veel geleerd over muziek, bediening en het leven, en ik kan met een blij hart zeggen dat ik vertrokken ben terwijl onze geweldige vriendschap blijft. Ik was en zal altijd behoren tot één van de grootste Newboys-fans. Ik ben erg blij met de terugkeer van Jody Davis!”

De Newsboys brengen op 16 januari de single “In The Hands Of God” uit, dat is ook het titelnummer van de nieuwe CD van de band die op 5 mei 2009 uitkomt in de VS.

Bron: newsboys.com (Engels)

Geef een reactie

