Ubuntu als alternatief

Ubuntu opening

Ubuntu 8.10 aan het opstarten

Gisteren tussen de bedrijven door een gesprek gehad met één van onze IT-adviseurs bij de radio.

‘k Ben al een hele tijd geïnteresseerd om meer van Ubuntu (Linux) te weten te komen. De beste manier is natuurlijk om dit gratis besturingssysteem op je computer te installeren. En dat is me gisteravond wonderwel gelukt op onze computer, gewoon als onderdeel van Windows.

Boeken over Ubuntu en Linux

Boeken over Ubuntu en Linux

Nu natuurlijk zien hoe één en ander verder gaat en of ik het onder de knie krijg. Bij de bibliotheek heb ik een boek gezien over het gebruiken van Ubuntu. Benieuwd of ze het nog hebben…

One thought on “Ubuntu als alternatief

  1. Ik heb een broer in Finland wonen. Daar zijn ze enthousiast over Linux. Ik kon met open source software op een Finse computer (met Zweedse programmatuur) gewoon alles openen en gebruiken – ook PowerPoint presentaties. Ik moest alleen even naar de betekenis van de Zweedse woorden raden, maar dat ging eigenlijk vrij probleemloos. Het is wel aardig dat er software gratis ter beschikking gesteld wordt. Zelf gebruik ik op de pc waar ik dit bericht op schrijf ook open source programma’s van OpenOffice.org – het werkt allemaal prima.

Geef een reactie

