Ubuntu 8.10

Zoals ik eerder schreef hebben we Ubuntu als dual-boot (opstarten met XP óf Ubuntu) geïnstalleerd op onze ruim vijf jaar oude laptop. Nu, nog geen twee weken later, ben ik enthousiast over de bereikte resultaten en de ontdekkingen die ik nog steeds doe. Linux waarvan Ubuntu gebruik maakt is in ieder geval veel stabieler en flexibeler dan het Windows-besturingssysteem.

Onze laptop werkt nu sneller, wat je vooral merkt als je ‘m opstart en afsluit. Een goede minuut en de computer heeft Ubuntu opgestart en het afsluiten neemt minder dan een minuut in beslag. We kunnen zeker de dual-boot met Ubuntu op Windows aanraden.

Heb jij Ubuntu ook geïnstalleerd of gebruikt op je PC?

2 thoughts on “Ubuntu 8.10

  1. Ik heb geprobeerd Ubuntu te installeren maar bleef steken bij het partitioneren. Ik probeer dan twee uur lang het probleem op te lossen. Lukt dat niet dan ga ik weer terug naar het kolossale XP. Als ik terugkom uit Zuid Afrika nog maar eens proberen. Ik hoef het niet perse op mijn PC maar wel graag op mijn 960 gram wegende Acer Aspire One, waar ik zeer ingetogen mee ben op m’n reizen. Voorbij is de tijd dat je 4 kilo zware laptops mee most zeulen.

Geef een reactie

