Goede Vrijdag: Gedachten over het kruis

Vandaag is het Goede Vrijdag. De dag dat Jezus ons als mensheid een nieuwe kans geeft, door als zondeloze te sterven aan een kruis, voor onze fouten.

In m’n stille tijd kwam las ik vandaag de volgende uitspraak van Jezus:

Paas Blog

Paasblog Foto: Paul Abspoel

‘Wie mij volgt, maar niet breekt met zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja zelfs met zijn eigen leven, kan niet mijn leerling zijn. Wie niet zijn kruis draagt en mij op mijn weg volgt, kan niet mijn leerling zijn.” Lukas 14:26-27

Oei, dan is er voor mij nog heel wat te leren! Ik hoop dat God me helpt mezelf meer weg te cijferen en er te zijn voor Hem en anderen om me heen. Jezus’ uitspraken gaan in tegen mijn natuur. Jezus gaf het goede voorbeeld door ons te dienen als leider. Jezus zette me opnieuw stil bij hem zelf vanochtend. Ik hoop dat hij mij helpt, en zo nodig ook jou, bij het verwezelijken van onze roeping: het volgen van hem. Hij zei: “Mijn juk is zacht en mijn last is licht”, dus het kan en is op zich niet moeilijk. Het vraagt wel een keuze van mij: vandaag, morgen en voor de rest van mijn leven.

Ik vind Jezus nog steeds het beste voorbeeld en wil hem volgen. Hij gaf het beste voorbeeld en ons het mooiste kado, door zichzelf weg te cijferen en te sterven aan een kruis. De weg naar God is open voor jou en mij! Fijne paasdagen!

Geef een reactie

