Pasen: Bevrijding

Pasen 2009

Pasen 2009

’t Is Pasen. De paashaas heeft z’n werk gedaan en de chocolade-eieren zijn verstopt, of reeds gevonden. Maar wat houdt Pasen verder eigenlijk in?

Voor mij is het de dag dat Jezus de dood overwon en mij een nieuwe kans, een nieuw leven gaf. Jezus deed wat ik niet kon: hij zette een streep door de onbetaalde rekening van mijn fouten.

Het graf is leeg. De overwinning is een feit. Wanneer we Jezus’ aanbod van vergeving en eeuwig leven aanvaarden mogen we als bevrijde, vrije mensen het leven leven zoals God het bedoeld heeft. Met vallen en opstaan omdat we nu eenmaal in een gebroken wereld leven.

Maar God wil ons een hoopvolle toekomst geven. Hij zegt dat hij ons geluk voor ogen heeft. Als we hem met hart en ziel zoeken zullen we hem vinden, zo is Gods belofte. Zie Jeremia 29:11-13.

We wensen je een Fijne Pasen en een hoopvolle toekomst!

3 thoughts on “Pasen: Bevrijding

  1. Ik wens jullie ook die hoopvolle toekomst, ver weg in de tijd maar ook morgen en zo meteen! Ver weg van het Hollandse zal het niet altijd even makkelijk zijn. Maar eh, veel Nederlanders zouden waarschijnlijk ook wel “even” willen zijn waar jullie zijn. Mooi om jullie (digitaal dus enigszins tweedimensionaal) te mogen herkennen in de overwinning van Jezus! (en nog bedankt voor jullie lezen van en reageren op mijn pennevruchten)
    Groet!

Geef een reactie

