Twitter, Nieuwe Media en Twitterradio

Afgelopen vrijdag kreeg ik een Tweet van de PZC, er werd melding gemaakt van een live-uitzending op Radio 4 vanuit Graszode, een gehucht in de buurt van het Zuidbevelandse Lewedorp in Zeeland.

Zelf Zeeuw zijnde, moet ik je eerlijk bekennen: Ik had nog nooit van Graszode gehoord en dat terwijl mijn oma in het nabijgelegen Nieuwdorp woonde, maar op Google Maps was het snel te vinden.

Lewedorp vlakbij Graszode, foto: (cc) drhenkenstein (Flickr)

Lewedorp vlakbij Graszode, foto: (cc) drhenkenstein (Flickr)

Eenmaal op de website van Radio 4 beland, zag ik dat er live beelden te zien waren en je de uitzending van de AVRO dus kon volgen via een video-link.

En daar zat Maartje van Weegen, aan tafel, bij de mensen thuis. Wie had daar vroeger aan gedacht: Live radio uit Zeeland kijken in Melbourne. De beelden brachten heimwee-gevoelens naar boven. We zien dan ook uit naar Nederland, en in Zeeland: Een bolus bie de koffie!

Zonder Twitter (en de redactie van de PZC) had ik deze speciale uitzending van Radio 4 gemist.

De komende twee zaterdagen, 2 & 9 mei, brengen Marie-Claire van den Berg en Jaap Stronks om 19:00 ’s avonds een fantastisch nieuw proefprogramma van een half uur bij de Tros op Radio 1, Twitterradio genaamd in het kader van Radiolab. Voor mij is de zin van Twitter inmiddels wel duidelijk. Als je nog twijfelt, een tip: Luister naar Twitterradio!

Geef een reactie

