Vertaling Eurovisie-bijdrage Israël

Ook hier zien we het Eurovisie Songfestival op TV. De bijdrage van de twee Joodse en Arabische zangeressen samen sprak me aan. Daarom heb ik besloten de tekst van het lied te zoeken en het te vertalen in het Nederlands. Het is geen letterlijke vertaling, maar ik heb geprobeerd het meer te vertalen van gedachte naar gedachte.

Er moet een andere uitweg zijn
(Vrij vertaald vanuit het Engels)

Uitvoerenden: Noa & Mira Awad
Titel: Er moet een andere uitweg zijn
Tekstschrijvers: Noa, Mira Awad, Gil Dor
Componisten: Noa, Mira Awad, Gil Dor

Er moet een andere
Een andere uitweg zijn

Je ogen, zus
Vertellen alles wat mijn hart verlangt
Tot nu toe, zijn we
Een lange, heel moeilijke weg gegaan, hand in hand

En de tranen stromen, stromen tevergeefs
Een pijn zonder naam
We wachten
Op het aanbreken van een nieuwe dag

Er moet een andere uitweg zijn
Er moet een andere uitweg zijn

Je ogen vertellen me
Dat er een dag zal aanbreken waarop alle angst zal verdwijnen
In je ogen zie ik vastberadenheid
Dat er een mogelijkheid bestaat
Vol te houden onderweg
Hoelang het ook duren mag

Want er is geen uniek adres voor bezorgdheid
Ik roep het uit over de vlaktes
En naar de weerbastige hemel

Er moet een andere uitweg zijn
Er moet een andere uitweg zijn
Er moet een andere
Een andere uitweg zijn

We hebben nog een lange weg te gaan
Een heel moeilijke weg
Samen naar het licht
Je ogen zeggen me
Dat alle angst verdwijnen zal

En wanneer ik huil, huil ik voor ons allebei
Mijn pijn kan ik niet beschrijven
En als ik schreeuw, schreeuw ik het uit
Naar de genadeloze hemel en zeg:
Er moet een andere uitweg zijn

En de tranen stromen, stromen tevergeefs
Een pijn zonder naam
We wachten
Op het aanbreken van een nieuwe dag

Er moet een andere uitweg zijn
Er moet een andere uitweg zijn
Er moet een andere
Een andere uitweg zijn

Deze video is van 2Vandaag uit 2002 met Mira & Noa en Nederlandse ondertiteling

Geef een reactie

