Rijles

Een Aussie straatbeeld van Port Fairy

Een Aussie straatbeeld (Port Fairy)

Morgen mag ik, Gerard, weer een dubbele rijles doen. ’t Is best even wennen opnieuw aan de eisen te moeten voldoen. Je raakt na zeven jaar rijden gewend aan de weg en ontwikkelt je eigen rijstijl. En daar schuilt nou net het gevaar. Nu moet ik proberen die verkeerde gewoontes, zoals te snel optrekken, af te leren, en dat valt niet mee.

Ook in ons leven zijn er dingen die kunnen verbeteren. Zo wil ik bijvoorbeeld beter aktief leren luisteren.

Vandaag lazen we in onze stille tijd Psalm 139. Daar lezen we onder andere:

23 Doorgrond mij, God, en ken mijn hart,
peil mij, weet wat mij kwelt,
24 zie of ik geen verkeerde weg ga,
en leid mij over de weg die eeuwig is.

God kent ons en bij Hem mogen we onszelf zijn. Hij kan ons laten weten wat er beter kan, als we het Hem vragen. Door zijn Geest kan Hij ons leiden op en over de eeuwige weg.

Tot slot: uiteraard hoop ik eind deze maand voor mijn rijexamen te slagen! Inmiddels ben ik na twee jaar hier rijden met mijn Arubaanse rijbewijs in ieder geval helemaal gewend aan het links rijden gelukkig.

Een fijne dag verder!

One thought on “Rijles

  1. Ha! Doet me denken aan mijn rij-instructeur destijds : “als ik niets zeg dan moet je rechtdoor, maar let wel op de borden”
    Succes met het leren, luisteren en leren luisteren… is herkenbaar ;>)

    By the way, mooie foto’s bij Flickr!!

    Groet,\Rob

Geef een reactie

