De krant

De afgelopen maanden in Nederland hebben we proefabonnementen gehad op verschillende kranten. Op zich best interessant, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel aan krantlezen ben toegekomen.

Ik geniet van het -meestal- ontspannen reizen in de trein. Dat hebben we heel wat gedaan in Nederland. Op zulke momenten lees ik graag de krant. De gratis kranten als Metro en Spits voorzien prima in mijn behoefte aan nieuws. Ze zijn tevens op maat gemaakt en bevatten niet teveel nieuws. Tevens presenteren ze het nieuws heel overzichtelijk en aantrekkelijk. Toegegeven: zelfs bepaalde advertenties spraken me aan.

Trein loopt het station van Middelburg binnen

Hoe zie ik de toekomst van de gedrukte krant? Je raad het al: de gratis krant redt het wel, maar ik voorzie een toenemende afname in interesse in betaalde kranten. Ook viel me trouwens op dat bij de huisarts, bij vrienden en bij de nieuwsredactie van Omroep Zeeland, nu.nl op het beeldscherm prijkte.

Wel vraag ik me af waar de achtergrondartikelen straks vandaan zullen komen en wat er gebeuren zou met de veelbezochte websites van de kranten wanneer die kranten niet meer zouden worden uitgegeven…

Geef een reactie

