Tonight – Toby Mac

Na jarenlang naar christelijke muziek te hebben geluisterd heb ik nog maar een paar echte favorieten in de christelijke muziek.

Toby Mac is definitief zo’n favoriet. Nu zijn nieuwe album op stapel staat, heb ik weer dat ouderwetse gevoel van nieuwsgierigheid: “Wat zal dit nieuwe album brengen?

(Je moet even doorklikken naar YouTube om de video te zien)

‘k Heb er goede hoop op dat deze rasartiest weer een topprodukt zal afleveren!

Nadat afgelopen herfst de hitsingle “City On Our Knees” uitkwam komt op 9 februari aanstaande dus TobyMac’s vierde studio-album Tonight uit.

Samen met de producers Chris Stevens, Jamie Moore en Dave Wyatt, heeft TobyMac de afgelopen 2.5 jaar gewerkt aan de totstandkoming van Tonight.

Toby zegt:

“Voor mij is het opnameproces heel belangrijk, ik doe mijn werk maar niet zomaar. Ik ben heel gepassioneerd als het om mijn albums gaat. Ik weet niet of dat goed of slecht is, maar er is een hele serie aan emoties die komen kijken bij het maken van een plaat. Muziek is in staat mensen te laten zien wie God is. Muziek zal de wereld nooit veranderen, maar God kan besluiten muziek te gebruiken, en dat’s waar ik op reken. Ik wil mijn liedjes laten spreken op een manier waar iedereen wat aan heeft. Ik wil dat mensen erdoor vooruitkomen in hun leven; richting God, en als ik dat bereik, of mensen nu van dit album houden of niet, zolang ik het gevoel heb dat dat is wat ik doe, dan geloof ik dat ik mijn doel bereikt heb.”

Zoals bij de vorige TobyMac projecten, zijn er speciale gastartiesten te horen op Tonight en een diversiteit aan muziekstijlen. Aan het titelnummer wordt meegewerkt door John Cooper of Skillet, terwijl aan “Wonderin’” wordt meegewerkt door Matthew Thiessen van Relient K, en Nirva Ready is te horen in het nummer “Changed Forever.” Een echt hoogtepunt is TruDog’s (Tru is Toby’s zoon) eerste volledige nummer “LoudNClear.”

Bron: WebGirl @ TobyMac.com

Geweldig hoe mensen als Toby dichtbij God en mensen staan! We mogen dankbaar zijn voor zo’n getalenteerde en creatieve artiest die voor zijn geloof uitkomt, en tegelijk iedereen in zijn of haar waarde laat. Nog zeven nachtjes slapen…

Geef een reactie

