Dietrich Bonhoeffer

In de VS is in april een nieuwe biografie uitgekomen over het leven van de Duitse theoloog Dietrich Bonhoeffer (1906-1945), een verzetsstrijder in de Tweede Wereldoorlog.

’t Is een bijzonder verhaal, geschreven door Eric Metaxas. Metaxas schreef ook al de biografie “Amazing Grace” over het leven van William Wilberforce die een sleutelrol vervulde in het afschaffen van slavernij in de 19e eeuw.

Het boek getiteld: “Bonhoeffer: Dominee, Martelaar, Profeet, Spion” leest als een spannend jongensboek en het zou me niet verbazen als ook dit boek van Metaxas (evenals Amazing Grace) verfilmd zal worden in de toekomst. Het is te hopen dat een Nederlandse uitgever dit intrigerende boek in het Nederlands gaat uitgeven.

Ik lees een digitale copy van het ruim 500 pagina’s tellende boek op m’n mobieltje. Mensen die me kennen, weten dat ik geen echte lezer ben, maar dit boek kan ik niet laten liggen voor het slapen gaan. Het is simpelweg te interessant en spannend en geeft me stof tot nadenken…

Geef een reactie

