Hoe een verkoudheid te voorkomen?

Handen leren wassen op Montessori school in Eindhoven in 1933. Foto: Nationaal Archief

Het is alweer een jaar of tien geleden dat ik er achter kwam hoe ik de regelmatige frequentie van een verkoudheid kon voorkomen.

Het was televisie-evangelist Benny Hinn die in een programma op het belang van hygiene wees.

Het is overdreven eenvoudig, maar Benny wees erop dat het belangrijk is regelmatig je handen met water en zeep te wassen.

Vanaf toen ben ik bewust vaker mijn handen gaan wassen, bijvoorbeeld na langdurig gebruik van het toetsenbord op het werk en na het regelmatig aanraken van geld -denk aan winkelen- of na het geven van vele handen -bijvoorbeeld op een verjaardag-.

Uiteraard helpt het ook om op het weer te letten en een extra laag kleding aan te doen als het koud is.

Mijn ervaring is dat deze tip van evangelist Hinn verkoudheid praktisch uit mijn leven gebannen heeft.

Hopelijk heb je er wat aan.

2 thoughts on “Hoe een verkoudheid te voorkomen?

Geef een reactie

