About.me: Je sociale visitekaartje

Zou het niet gaaf zijn om al je sociale media als het ware onder één dak te hebben? Ik heb hier regelmatig naar gezocht en het nu wellicht gevonden…

Voorbeeld: Oprichter Ryan Freitas' About.me-website

Er is een nieuw bedrijf About.me (Over mij) genaamd. Zij introduceren wat je zou kunnen zien als een visitekaartje op internet. Via één persoonlijke website kun je mensen dan je sociale media laten inzien. Te denken valt onder andere aan Hyves, WordPress, Foursquare, Flickr, Twitter, Facebook en LinkedIn en niet te vergeten je website en een e-mail-adres.

Ook verzamelt de website statistieken over je bezoekers!

Het is nog wel aan het opstarten maar je kunt je inmiddels via About.me (in het Engels) opgeven om deze gratis service te gebruiken; ze sturen dagelijks uitnodigingen naar geïnteresseerden.

About.me heeft trouwens gekozen voor prachtige maar tegelijkertijd eenvoudige ontwerpen. Je kunt ook al rondneuzen op de website om te zien wie het al gebruiken en zo een indruk krijgen en zien of het je wat lijkt.

Ik denk dat dit initiatief een goede kans van slagen heeft. Het is een simpel idee wat werkt en volgens mij in een behoefte voorziet.

Tip: Als je je eigen naam wilt reserveren kun je op About.me kijken of je naam nog beschikbaar is en hem vervolgens vastleggen. Zelf hebben we onze naam laten reserveren. Ik wacht nu nog op de officiële uitnodiging per e-mail om dit visitekaartje te gaan gebruiken. Inmiddels hebben we onze uitnodiging op 14 november binnengekregen -> about.me/adriaanse is live!

Geef een reactie

