Wissel je wachtwoord

Kies een sterk wachtwoord (cc) tankgirlrs / Flickr

Hoe maak je je computergebruik veiliger? Je kunt allerlei software gebruiken en dat kan zeker helpen.

Het meest eenvoudigst, goedkoopst en effectiefst is echter het eens per jaar wisselen van je wachtwoord.

Het is inmiddels jaren geleden, maar ik kwam er eens achter dat een vriend die ik mijn wachtwoord geleend had omdat zijn MBs op waren voor de maand, veel te veel gebruikt had.

Om het te stoppen raadde het internetbedrijf me aan m’n wachtwoord te veranderen. Daarna was het probleem voorbij: mijn vriend had geen toegang meer tot mijn internetverbinding.

Vanwege deze bovenstaande ervaring raad ik nog regelmatig bekenden aan hun wachtwoord te veranderen. Doe dit echter niet te vaak, want dan kiezen de meesten van ons voor het verhogen van een volgnummer, bijvoorbeeld abcd02 ipv abcd01. Uiteraard is het ook een goed idee meerdere verschillende wachtwoorden te hebben.

In Nederland is er nu een speciale website die je aan een sterk wachtwoord helpt: wisseljewachtwoord.nl

Simpelweg een paar vragen beantwoorden en je bent klaar…

Maak er gebruik van!

Geef een reactie

