Blytes = Hyves, maar dan anders

Wordt Blytes de nieuwe Hyves?!

Zoals jullie wel weten inmiddels, ben ik altijd geïnteresseerd in nieuwe ontwikkelingen op het web. De mogelijkheden van het internet blijven me inderdaad verbazen, ook in 2011.

Persoonlijk had ik dit niet verwacht, maar de nu 16-jarige Tim van Elsloo komt met een nieuw idee, waar hij twee jaar aan heeft gewerkt. Hij gelooft in een sociale media site, die hij Blytes genoemd heeft, die net zo eenvoudig werkt als de software van Apple-computers. Het was inderdaad eenvoudig om me aan te melden.

De site is echter momenteel niet eenvoudig te bereiken. Volgens Tim bezoeken 80 personen per seconde momenteel Blytes. Daarom krijgt hij er binnen een paar dagen een aantal servers bij, wat de site makkelijker bereikbaar moet maken.

Maar… Let op! Op Bright.nl staat een artikel waar in de reacties onder andere wordt gewezen op de veiligheidslekken in Blytes. Dus wees heel voorzichtig als je besluit je aan te melden vooral voor wat betreft de informatie die je via Blytes deelt. Voor meer info zie ook dit artikel van DutchCowGirls. Voor een kritische kijk ga je naar Jobert Abma’s blogpost

Ik blijf Blytes zeker in de gaten houden en zal jullie hier op de hoogte houden, mocht ik meer ontdekken van het gemak wat Tim van Elsloo voorstaat met zijn site. Laten we hopen dat het ook snel veiliger wordt.

Ik vind het een moedige stap van Tim om dit nieuwe sociale platform van de grond te krijgen op een internet wat al bol staat van de sociale media. Wie weet zorgt Tim de komende tijd voor een nieuwe doorbraak in het gebruik van sociale media…

Waar ik persoonlijk vooral ook nieuwsgierig naar ben is wat er extra is op Blytes in vergelijking met Hyves (en Facebook) en natuurlijk ook hoe Blytes omgaat met de persoonlijke gegevens van Blytes-gebruikers.

Op Twitter kun je één en ander volgen via @BlytesNL en @TimvanElsloo

Dit wil je wellicht ook lezen:

Geef een reactie

