Blytes opgeheven?!

Na mijn bericht van gisteren las ik zojuist dit bericht van Tim op Blytes.nl:

Helaas. Ik heb moeten besluiten de website nu helemaal offline te zetten. Redenen hiervoor zijn het feit dat Blytes op dit moment niet blijkt te voldoen aan een aantal (wettelijke) randvoorwaarden, zoals WBP en AV, de aanhoudende druk op de server en hack-pogingen.

Sinds het artikel op Nu.nl verscheen, heeft Blytes er meer dan 10.000 gebruikers bij gekregen. Bijna onlosmakelijk verbonden aan dit succes, zijn de hack-pogingen. Ook Blytes is slachtoffer van DoS-attacks: een kleine groep “gebruikers” verknalt op die manier het plezier van alle anderen door het moeilijk/onmogelijk te maken de site te bereiken.

Om die redenen heb ik ervoor gekozen om de site vooralsnog offline te zetten, zodat ik in de tussentijd kan zorgen dat voldaan wordt aan de wettelijke eisen, dat de veiligheids-bugs eruit gehaald worden en ik ondertussen ook Blytes kan blijven ontwikkelen, zodat ik mijn belofte over nieuwe, coole dingen kan waarmaken. Tot later!

Tim van Elsloo (ontwikkelaar van Blytes)

Het lijkt dus over en uit voor nu…
Geef een reactie

