Het weerbericht op je weblog!

Persoonlijk houd ik enorm van de eenvoud en tegelijkertijd de uitgebreidheid van WordPress.com.

Het is me echter niet meegevallen om het weer hier in Melbourne live op m’n blog te krijgen. Het blijkt in mijn ervaring vaak lastig een werkende weerwidget te vinden voor WordPress.com.

Tijdens het lange weekend ivm de paardenraces hier in Melbourne, heb ik echter een werkende oplossing gevonden!

Je kunt een werkend weerbericht voor je weblog vinden op de Noorse website YoWindow, je klikt eenvoudigweg op de Weather Widget link.

Vul vervolgens de 8 punten in op de Weather Widget pagina in, bij 8 kies je voor de  “Any website or blog” optie, kopieer de HTML code in een Widget (kies Tekst) (Widgets vind je onder Weergave in de linkerkolom in WordPress)

Vervolgens kun je de hoogte en breedte van de weergave van de widget aanpassen in de HTML code (in mijn geval width=”180″ height=”123″), zodat de widget mooi in de kolom past.

O ja, het mooie aan YoWindow is dat het vanzelf met het weer, de seizoenen en de tijd van de dag meeverandert!

Geef een reactie

