In memoriam Jessy Dixon (1938-2011)

In deze laatste dagen van het jaar wordt er heel wat teruggekeken op het wereldgebeuren van het afgelopen jaar. Er is weer heel wat gebeurd in 2011!

Ik wil vandaag stilstaan bij de dit jaar overleden Jessy Dixon, de gospelzanger waar vrienden van YfC me ca. 1991 mee naar toe namen. Het concert was in Gouda en het was m’n eerste echte grote gospelconcert wat ik bezocht.

Wat ik niet wist – maar achteraf hoorde – was dat Jessy’s moeder die dag in de VS was overleden. Hij vertelde hoe zijn moeder hem op het belang van het Goede Nieuws gewezen had en dat het meer inhoudt dan enkel het zingen van liedjes.

Dit jaar dus – op 26 september – moesten we afscheid nemen van Jessy die helaas aan kanker overleed. We zullen hem missen, maar eens weer terugzien en ik weet wel zeker dat zijn stem de hemelkoren verrijkt heeft! Wat mooi ook dat hij zijn moeder weer mocht ontmoeten, naast Jezus zelf uiteraard! Geniet van de onderstaande video…

Geef een reactie

