Wat ik het meeste mis aan Nederland…

Melbourns fietspad

Als je net als ik inmiddels alweer ruim 15 jaar buiten Nederland woont, veranderen je gewoontes.

Maar wat mis ik het meeste aan mijn leven in het Kikkerlandje aan de Noordzee?

Natuurlijk mis ik vrienden en familie, en bepaalde lekkernijen, zoals een verse Zeeuwse bolus.

Maar wat ik het meeste mis, naast dat alles is de fiets!

Je fiets brengt je namelijk overal naar toe, geen file- of parkeerperikelen, en de wind waait om je heen, heerlijk verfrissend! Nederland is gezegend met veel fietspaden en stroken, en tegenwoordig zelfs stiltegebieden. Ook betekent het vlakke landschap weinig klimwerk.

Hier in Melbourne, wordt er gebruik gemaakt van de snelwegen door de fietsers -m.i. heel gevaarlijk-, al liggen er inmiddels ook heel wat fietspaden in en rond Melbourne, en het fietspaden-netwerk in de binnenstad wordt binnenkort verder uitgebreid.

Toch kun je vaak niet als in Nederland, eenvoudig van A naar B fietsen. Persoonlijk vind ik fietsen hier dus wat te link, maar er zijn hier wel mooie natuurgebieden en tuinen die vrij te bezichtigen zijn! Zo heeft elk land ook z’n voordelen, en wij zijn dankbaar in het mooie Australië te mogen wonen en werken!

2 thoughts on “Wat ik het meeste mis aan Nederland…

  1. Leuk om je weer eens te lezen. Ik ga binnenkort ook weer eens foto’s spotten bij jou ;>) En ja, Nederland is fietsland, Maar met een e-bike zal je op de Australische snelwegen toch ook een heel eind kunnen komen ;>)
    Hartelijke groet en zegen uit het Goudse!

    • Leuk weer wat van je te horen Rob, we hadden je in 2009 graag ontmoet, DV volgend jaar misschien een nieuwe kans… we hopen zeker Gouda weer te bezoeken (Goede herinneringen aan m’n jaar bij Samma!). Fijne dag Rob!

      ‘k Zal je gedichten weer eens gaan lezen, reflectie is belangrijk voor een mens, en jij faciliteert dat op een geweldige manier!

Geef een reactie

