Switchfoot blijft boeien

Mogelijk het beste album van 2014

Mogelijk het beste album van 2014…

Toen ik in 1981 mijn eerste elpee kreeg van mijn ouders stond ik aan het begin van een ontdekkingstocht (het was The Traveler van Don Francisco.

In de jaren 80, 90 en het begin van de jaren 00 wist ik dan ook wel wat er zo ongeveer te koop was op christelijk muziekgebied.

De afgelopen tien jaar heb ik niet zo opgelet. Maar sinds ik in 2011 bij LightFM en LightDigital werk, heb ik de draad weer opgepikt.

Switchfoot is een band van wie de muziek me op de een of andere manier niet kan vervelen, hoe vaak ik het ook hoor. Front-zanger Jon Foreman’s stem ligt bijzonder aangenaam in het gehoor, vind ik.

Ook hun teksten geven stof tot nadenken, zoals hun recente hit ‘Who We Are’, die verhaalt over hoe de band begon, en hoe het simpelweg proberen, tot succes leidde, zoals drummer Tim onlangs aan Rolling Stone Magazine vertelde (zie Wikipedia, in het Engels).

Christelijke muziek blijft me inspireren, ook nu ik halfverwege de veertig ben.

2 thoughts on “Switchfoot blijft boeien

Geef een reactie

