Spreek de taal!

Wanneer je eenmaal weet dat je in het buitenland gaat wonen, is één van de dingen die heel belangrijk zijn om de taal te spreken van het land waar je gaat wonen.

Zelf sprak ik geen Spaans, toen ik in 1996 naar Midden-Amerika vertrok. Ik zou me aansluiten bij het team van’ Jeugd met een Opdracht’ in Costa Rica, maar heb de eerste vier maanden in Guatemala doorgebracht om Spaans te leren spreken.

Eenmaal aangekomen in Costa Rica stond mijn Spaans nog in de kinderschoenen, maar toen ik een paar jaar later trouwde, sprak ik de taal inmiddels vloeiend.

Het leren van de lokale taal helpt je ook bij het leren kennen van de plaatselijke cultuur.

NB: Spaans leer je dus o.a. in Guatemala en het is heel voordelig, zelf heb ik het in de stad Antigua geleerd (eenvoudig te vinden via Google).

Geef een reactie

