Drop Top Vijf

Nu woon ik inmiddels alweer 20 jaar buiten Nederland, en dus weet ik ook niet precies wat er allemaal nieuw en anders is aan drop en wat hetzelfde is gebleven in al die jaren. Dus ging ik onlangs maar eens op zovenco-katjesdropek naar mijn drop-top-vijf. Ondermeer aan de hand van AH.nl.

Hier is mijn top vijf:

  1. Venco Katjesdrop
  2. Venco Honingdrop
  3. Venco Griotten
  4. Venco Boerderijdrop
  5. Katja Kokindjes

Venco voert, zoals je ziet, duidelijk de boventoon. Kokindjes staan op vijf – die had mijn oma op haar nachtkastje staan, en ik kreeg er weleens een paar als ik bij opa en oma op visite was in de Noordstraat.

Drop is een echt heimweeprodukt voor Nederlanders in het buitenland, en ik denk dat er heel wat zakjes drop meegenomen worden uit Nederland naar verre oorden, zoals Australië…

Geef een reactie

